tisdag 23 april 2013

Pyttipanna

Naturligtvis var ju även jag tvungen att testa att sticka en Pyttipanna. Jag som aldrig har lyckats med något spetsmönster överhuvudtaget tyckte mig förstå att Pytten var en bra sjal att börja med. Och vips!! Nu har jag kommit över den där tröskeln, den där att jag inte skulle kunna. 
Härlig känsla.

Den är stickad i Manos silk blend, ett alldeles underbart garn. Jag stickade 31 uddar, det är ca 1,80.


Jag är nöjd, sjalen är ganska flitigt använd.

Däremot har jag kommit på och bestämt mig för att oftast är de melerade garnerna finast som härva. När man ser garnet i butiken och det ligger där i all sin färgprakt, nästan som godis, då är det så fint. När jag sen har stickat upp det så har lite av grejen försvunnit för mig. Nu ska jag bara komma ihåg det nästa gång jag ser en "godishärva" igen.....

Trevlig dag, 
Sarah.

6 kommentarer:

  1. Så fin den blev ! Du kan nog allt du vill, spetsstickning också...

    SvaraRadera
  2. Grattis! Trevlig och användbar sjal, särskilt i det garnet!
    Håller med dig om flerfärgade garner, ibland blir det bra, många gånger är nystanet eller härvan bättre...

    SvaraRadera
  3. Älskar pytten!!!! Den är så rolig att sticka!!!

    SvaraRadera
  4. Pyttipanna? Ja, fast jag tycker då att den var snyggare än namnet låter antyda! ;-D
    Det är knepigt med sådana där saker som ligger i affären och ser lockande ut och sedan när man kommer hem bara, näääää...

    SvaraRadera
  5. Finfin pytt!! Håller med om melerade garner fast din själ funkar det ju bra tycker jag.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Jättefin, Manos Silk Blend är mitt favortogarn men jag har mer och mer gått över till enfärgade. Jag håller med dig om att det melerade garnet gör sig bäst i härvan!

    SvaraRadera