söndag 29 april 2012

Min sjal och jag i Kungsan

Nu är sjalen äntligen förevigad. Och var ska den rosalila sjalen förevigas om inte under de fantastiska träden i Kungsträdgården?
Jag har använt sjalen varje dag sedan den blev färdig och jag är överförtjust i den. Inspirationen hittade jag hos Frisky Frog. Mönstret finns här. Det enda som jag har ändrat på är den virkade kanten och det var bara för att jag inte kunde följa mönstret pga bristande virkkunskaper. Ingen skugga över mönsterkonstruktören alltså.
De första virkade varven är från Frisky Frog´s beskrivning, den "lövaktiga" kanten hittade jag i en virkbok.
Sjalen är stickad i Noro´s Kureyon sock och randad med Drops Alpaca. Storleken är enligt mig perfekt, lagom att knyta runt halsen men även stor nog att sno runt mig.

Trevlig helg,
Sarah

9 kommentarer:

  1. Härlig sjal! Och vilka fantastiska bilder under körsbärsträden!!

    SvaraRadera
  2. Snygg tjej, snygg sjal och fin miljö, kan det bli bättre?

    SvaraRadera
  3. Den är otroligt fin!! Underbart härlig. =)

    SvaraRadera
  4. Den är sååå fin! Och det är Sarah med!
    Och vilken underbar miljö!

    SvaraRadera
  5. Jättefin sjal, älskar att den är så rosa och glad!

    SvaraRadera
  6. Den är verkligen fantastiskt fin! Du har en liten utmaning att hämta på min blogg. Kram!

    SvaraRadera
  7. Hoppas ni fick en riktigt trevlig helg i Stockholm!
    Din sjal är så fin!

    SvaraRadera