tisdag 16 oktober 2012

Sticka!´s halvvantar

Halvvantarna som jag skrev om här blev klara till slut. Mönstret finns här. Men eftersom jag fortfarande inte har hittat den rätta snitsen på flätstickningen så fuskade jag och hoppade över flätorna på tummen.
 
Redan efter att den första var klar så insåg jag att just det här paret var nog inget som jag skulle komma att använda så värst mycket. Då funderade jag på att frogga den, MEN kom genast på bättre tankar. Bara för att jag inte vill ha dom betyder det ju inte att de inte kan värma någon annan. (De som verkligen behöver är nog inte lika petiga för färgval som många av oss andra....)
De ska i veckan skickas till Hjälpstickan och kommer förhoppningsvis värma någon i vinter.
Jag skickar mina bidrag till Stockholm där de delas ut till behövande via Stadsmissionen.
Vill man hjälpa till men ändå inte känner för att sticka så finns det andra alternativ. Man kan bl a skänka garn som någon annan stickar upp och lämnar vidare.  Kolla in på deras länk här ovan för fler alternativ.
 
Sarah.
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Kul att du pinnade mina halvvantar. Men vad heter du på Printerest? Så man kan kolla vad du har. Själv heter jag Marie Norman-Holm.

    SvaraRadera
  2. Men precis, ibland blir det inte så som man trodde när man valde garn och satte igång, men det kanske klingar perfekt för någon annan!

    Jag tycker att det är lättare att kroka runt, troligen var det kursledaren som inte kunde! Hrumpf!! Fegaste lärar-escapen, att antyda att någon inte kommer att klara det, sådana energitjuvar får man bara ignorera!!
    Jag kan skriva ned tydligare och skicka till dig, så har du krokade vantar innan vinterna är här!!!

    Kan man sticka som du så kan man kroka runt, en baggis!

    SvaraRadera
  3. Jätte fina!! Den som får dem blir nog varm och glad!! =)

    SvaraRadera